Reiko
Takayama
2019.2.9-10 14-15
『ハイツ高山』 インスタレーション・演劇
blanClass Anthology#4 on TPAM Fringe 2019
場所の持つ〈記憶〉を演劇にすることは可能か。 会場となるblanClassは、1967年に設立した現代美術の私塾「Bゼミ」を前身に持つ美術の実験場である。 この場所を架空の廃アパートと仮想し、blanClassに潜在する〈記憶〉と透かし合わせ上演を試みる。
*TPAM 2019 blanClass Anthology #4 | Reiko Takayama [Heights Takayama]
Is it possible to create a theatre piece out of the “memories” a place has? blanClass is an experimental art place formerly known as “B Seminar” – a private school of contemporary art founded in 1967. By imagining this place as a fictitious abandoned flat, I will try to superimpose “memories” hidden in blanClass to perform a piece in this place.
作・構成・出演|高山玲子
装置|新美太基
撮影・編集|前澤秀登 https://www.hidetomaezawa.com/
グラフィックデザイン|一野篤 https://movebell.com/
ドラマターグ・翻訳|中田博士
Reiko Takayama / Direction & Performance
Taiki Niimi / Set design
Hideto Maezawa / Photo & Movie & Editing https://www.hidetomaezawa.com/
Atsushi Ichino / Graphic design https://movebell.com/
Nakata hiroshi / Dramaturgy & Translation
日程:2019年2月9-10日・14日-15日
会場 BlanClass http://blanclass.com/
コラム〔死んでしまった者と生きている人の狭間で「実験的」であること|「ゴーストライター」と「ハイツ高山」について〕 小林晴夫
https://blanclass.hatenablog.com/entry/2019/04/21/125408